birbaba
Baby Community Member
- Katılım
- 30/6/19
- Mesajlar
- 219
BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI – PİAGET
Uyum- Deneyim- Uyumsuzluk
Uyum- düzenleme, özümleme, dengeleme
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE PİAGET BİLİŞSEL GELİŞİM EVRELERİ
DUYU-MOTOR DÖNEM 0-2 YAŞ
BEBEKLERDE NESNE DEVAMLILIĞI
2-7 YAŞ İŞLEM ÖNCESİ DÖNEM
Egosantrik düşünce vardır. Okul öncesi dönemde düşünce, algı ve eylem tabanlıdır.
2-4 YAŞ SEMBOLİK EVRE
Mış gibi oyunlar oynandığı evredir. (mış gibi oyunlar imgelem, yaratıcılık, uzun süreli dikkat ve mantıksal akıl yürütmenin desteklenmesini sağlar.)
4-7 YAŞ SEZGİSEL EVRE
Nesneleri sınıflandırma, tanımlama ve ilişkilendirme gibi işlemleri yapabilmektedir.
- 0-2 Yaş Duyu Motor Dönemi
- 2-7 Yaş İşlem Öncesi Dönem
- 2-4 Yaş Sembolik Evre
- 4-7 Yaş Sezgisel Evre
Uyum- Deneyim- Uyumsuzluk
Uyum- düzenleme, özümleme, dengeleme
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE PİAGET BİLİŞSEL GELİŞİM EVRELERİ
DUYU-MOTOR DÖNEM 0-2 YAŞ
- 0-1 Ay Refleks hareketleri
- 1-4 Ay Birinci döngüsel tepkiler
- 4-8 Ay İkinci döngüsel tepkiler
- 8-12 Ay İkinci döngüsel tepkilerin koordinasyonu
- 12-18 Ay Üçüncü döngüsel tepkiler
- 18-2 Yaş Zihinsel temsil
BEBEKLERDE NESNE DEVAMLILIĞI
- 0-1 Ay Görme alanındaki nesneleri takip eder.
- 1-4 Ay Görme alanında nesne hareket ettirildiğinde takip eder nesne saklandığında aramaz.
- 4-8 Ay Düşen bir oyuncağı ya da örtünün altına saklanmış nesneyi takip eder ama nesne saklandığında aramaz.
- 8-12 Ay Saklana nesnenin saklandığı yeri hatırlar.
- 12-18 Ay Oyuncağı en son gördüğü yerde araması gerektiğini öğrenmeye başlar.
- 18 Ay-2 Yaş Nesne devamlılığını tam olarak kazanmıştır nesne birden fazla yerde saklanmışsa bile nesneyi arar.
2-7 YAŞ İŞLEM ÖNCESİ DÖNEM
Egosantrik düşünce vardır. Okul öncesi dönemde düşünce, algı ve eylem tabanlıdır.
2-4 YAŞ SEMBOLİK EVRE
Mış gibi oyunlar oynandığı evredir. (mış gibi oyunlar imgelem, yaratıcılık, uzun süreli dikkat ve mantıksal akıl yürütmenin desteklenmesini sağlar.)
4-7 YAŞ SEZGİSEL EVRE
Nesneleri sınıflandırma, tanımlama ve ilişkilendirme gibi işlemleri yapabilmektedir.
- Algı temelli düşünme
- Tek boyutlu düşünme
- Tersine çevirmezlik
- Özelden özele akıl yürütme
- Benmerkezcilik
- Animizm