Neler Yeni
Bebek Forum'a Hoş Geldiniz

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kayıt olduktan ve giriş yaptıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut mesajlara cevap yazabilir, diğer üyelere itibar edebilir, kendi özel mesajınızı alabilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsiz.

Anne / Baba Bilgi Hamileyken Hangi Sporlar Yapılır?

Uzman Editor

Üye
Üye
Emektar Üye
Katılım
28 Mar 2018
Mesajlar
248
Beğeniler
33
Puanları
28
Yaş
31
Konum
İzmir
#1
Hamileyken Hangi Sporlar Yapılır?
Hamilelere özel spor hareketleri, oldukça fazla işe yaramaktadır. Her anlamda hamile bayanları rahatlatacak ve doğumu kolaylaştıracak spor hareketleri vardır. Dizüstü çökmek (squat) hareketi bacakları ve sırtı güçlendirmektedir. Bir dizinizi yere değdirin ve diğer ayağınızı öne atarak yere çökmeyi deneyin. Bacak ve kalça bölgesinin esnediğini fark edeceksiniz. Devamında ise bacaklarınızı sırasıyla yer değiştirebilirsiniz. Bu hamile egzersiz hareketi kaslarınızı güçlendirir ve karnınız size daha az ağırlık verir. Squat çömelmek demektir, vücudu güçlendirmek ve özellikle bacak kaslarını kuvvetlendirmek için etkilidir. Hamileler sporda dikkatli olmalıdır. Tüm hareketleri yapmak bazı problemleri ortaya çıkarabilir
Oturarak yapılan egzersizler önem arz etmektedir. Hamilelik döneminin 3 ve 6 aylık dönemlerinde karın bölgesi fazlasıyla büyümeye başlamaktadır. Zaman zarfında oturma pozisyonları egzersizleri uygulamak için daha kolay olacaktır. Anne adaylarının erken doğum riskleri yoksa en özel görüşen egzersiz türü hafif tempolu yürüyüşlerdir.

Hamileyken Ne Kadar Egzersiz Yapılır?
Hamilelerin yapması gerekenler doktor kontrolünde olmalıdır. Kişinin kilosu ve hamileliğin kaçıncı ayında olduğu yapacağı egzersiz hareketlerine etki gösterir. Ağır ve yorucu spor türlerinden tamamen kaçınılmalıdır. Kegel egzersizleri tavsiye ediliyor. Son yıllarda kegel egzersiz hareketleri ilgi odağı haline geldi diyebiliriz. İdrar kaçırma problemlerini azaltma amaçlı denenmiştir, kegel egzersizleri cinsellikte ve bayanların tatmin olmasında önemli rol oynamıştır. Alt karın ve kalça bölgesindeki kasların çalışmasında etkilidir. Adale çevresindeki kan dolaşımını hızlandırır ve uyarılmayı kolaylaştırmaktadır. Alt karın ve kalça çalıştıran egzersiz hareketinde kasılmalar önemlidir. Kasılmış halde tutulan kas grubu gevşetildiğinde çalışmış olacaktır.
Kegek egzersizi süresince kullanılan adeleler vajinayı dışarıdan çevreleyenlerdir. Halka şeklinde sarmış olan kas grubudur. İdrar yollarını destekleyen kas grubunu harekete geçirmek için yapılan kegel egzersiz hareketi, g noktasını etkilemektedir.
 

Facebook Sayfamız

Üst