Anne / Baba Bilgi Hamileyken Hangi Sporlar Yapılır?

  • Yapılan spamlar ve bot saldırıları sebebi ile üyelikler sadece manuel onaya alınmıştır. Mail adresi ve kullanıcı adı düzgün olmayan tüm hesaplar red edilecektir. İlginiz için teşekkür ederiz... /-/ Due to spam and bot attacks, memberships were only approved by manual. The e-mail address and the user name will be rejected. Thank you for your attention...
  • Bebek Forum içeriğindeki bütün yazılar üyelerimizin kendi tecrübeleri neticesinde yazdığı ve bilgilendirme amaçlı yazılardır. Teşhis ve tedavi amaçlı kullanılamaz. Kesinlikle her uygulamada doktorunuza danışınız.
  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan Bebek Forum https://www.bebekforum.net.tr Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ YAPTIKLARI PAYLAŞIMLARINDAN SORUMLUDUR.

Uzman Editor

Üye
Üye
Emektar Üye
28 Mar 2018
249
33
28
32
İzmir
#1
Hamileyken Hangi Sporlar Yapılır?
Hamilelere özel spor hareketleri, oldukça fazla işe yaramaktadır. Her anlamda hamile bayanları rahatlatacak ve doğumu kolaylaştıracak spor hareketleri vardır. Dizüstü çökmek (squat) hareketi bacakları ve sırtı güçlendirmektedir. Bir dizinizi yere değdirin ve diğer ayağınızı öne atarak yere çökmeyi deneyin. Bacak ve kalça bölgesinin esnediğini fark edeceksiniz. Devamında ise bacaklarınızı sırasıyla yer değiştirebilirsiniz. Bu hamile egzersiz hareketi kaslarınızı güçlendirir ve karnınız size daha az ağırlık verir. Squat çömelmek demektir, vücudu güçlendirmek ve özellikle bacak kaslarını kuvvetlendirmek için etkilidir. Hamileler sporda dikkatli olmalıdır. Tüm hareketleri yapmak bazı problemleri ortaya çıkarabilir
Oturarak yapılan egzersizler önem arz etmektedir. Hamilelik döneminin 3 ve 6 aylık dönemlerinde karın bölgesi fazlasıyla büyümeye başlamaktadır. Zaman zarfında oturma pozisyonları egzersizleri uygulamak için daha kolay olacaktır. Anne adaylarının erken doğum riskleri yoksa en özel görüşen egzersiz türü hafif tempolu yürüyüşlerdir.

Hamileyken Ne Kadar Egzersiz Yapılır?
Hamilelerin yapması gerekenler doktor kontrolünde olmalıdır. Kişinin kilosu ve hamileliğin kaçıncı ayında olduğu yapacağı egzersiz hareketlerine etki gösterir. Ağır ve yorucu spor türlerinden tamamen kaçınılmalıdır. Kegel egzersizleri tavsiye ediliyor. Son yıllarda kegel egzersiz hareketleri ilgi odağı haline geldi diyebiliriz. İdrar kaçırma problemlerini azaltma amaçlı denenmiştir, kegel egzersizleri cinsellikte ve bayanların tatmin olmasında önemli rol oynamıştır. Alt karın ve kalça bölgesindeki kasların çalışmasında etkilidir. Adale çevresindeki kan dolaşımını hızlandırır ve uyarılmayı kolaylaştırmaktadır. Alt karın ve kalça çalıştıran egzersiz hareketinde kasılmalar önemlidir. Kasılmış halde tutulan kas grubu gevşetildiğinde çalışmış olacaktır.
Kegek egzersizi süresince kullanılan adeleler vajinayı dışarıdan çevreleyenlerdir. Halka şeklinde sarmış olan kas grubudur. İdrar yollarını destekleyen kas grubunu harekete geçirmek için yapılan kegel egzersiz hareketi, g noktasını etkilemektedir.
 

Facebook Sayfamız