Hangi Balıkta Ne Kadar Omega 3 ve Civa Bulunur?

  • Yapılan spamlar ve bot saldırıları sebebi ile üyelikler sadece manuel onaya alınmıştır. Mail adresi ve kullanıcı adı düzgün olmayan tüm hesaplar red edilecektir. İlginiz için teşekkür ederiz... /-/ Due to spam and bot attacks, memberships were only approved by manual. The e-mail address and the user name will be rejected. Thank you for your attention...
  • Bebek Forum içeriğindeki bütün yazılar üyelerimizin kendi tecrübeleri neticesinde yazdığı ve bilgilendirme amaçlı yazılardır. Teşhis ve tedavi amaçlı kullanılamaz. Kesinlikle her uygulamada doktorunuza danışınız.
  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan Bebek Forum https://www.bebekforum.net.tr Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ YAPTIKLARI PAYLAŞIMLARINDAN SORUMLUDUR.

Gülsüm-Umut

Üye
Üye
Emektar Üye
29 Haz 2017
335
23
18
39
Ankara
www.bebekforum.net.tr
#1
Deniz ürünlerinde bulunan protein, çok sayıda vitamin ve mineral Omega 3 Yağ asitleri diğer besinlere oranla oldukça yüksektir. Ancak deniz ürünlerini tüketirken hamile anne adaylarının veya emzirme dönemi annelerinin ayrıca ek gıda verilen bebekler için dikkat edilmesi gereken tek şey; normal gıdalarda da bulunan civa miktarıdır. Evet civa normal gıdalarda da bulunur. Omega 3 anne ve bebek sağlığı için oldukça yararlı olmakla birlikte civa da oldukça zararlıdır.

Civa; Doğal yollarla çevremizde bulunabilen ve insanlar sayesinde çoğalabilen bir maddedir. Akarsular, göller, denizler, okyanuslara gelince metil civaya dönüşür. Bu haliyle balıkların bünyesine de geçer. Metil civa beyin ve sinir sistemine zararı olan normal sınırın çok üstünde alındığında ölümcül olan bir maddedir.

Balıklarda Omega 3 ve Civa Miktarı : (Omega 3 oranı miligram cinsinden - Civa oranı mikrogram cinsindendir)

1- Somon Balığı : 1200-2400 Omega 3 / 2 Civa 

2- Hamsi : 2300-2400 Omega 3 /  5-10 Civa

3- Uskumru : 1350-2100 Omega 3 / 8-13 Civa

4- Orkinos - Ton Balığı : 1700 Omega 3 / 54-58 Civa (Ben tüketmenizi tavsiye etmem. Bizim hanım hamilelikte tüketmedi.)

5- Sardalya : 1100-1600 Omega 3 / 2 Civa

6- Alabalık : 1000-1100 Omega 3 / 11 Civa

7- İstiridye : 1500 Omega 3 / 2 Civa

8- Kalamar : 750 Omega 3 / 11 Civa

9- İri Mezgit : 600 Omega 3 / 6 Civa

10- Merlin Balığı : 20-1030 Omega 3 / 69 Civa (Tüketmeniz önerilmez)

11- Yengeç : 200-550 Omega 3 / 9 Civa

12- Mezgit ve Tavuk Balığı : 200 Omega 3 / 2-5 Civa

13- Orange Roughy : 42 Omega 3 / 80 Civa (Tüketmeniz Önerilmez)

14- Köpek Balığı : 1250 Omega 3 / 151 Civa (Kesinlikle Tüketmeyin)

15- Tilefish : 1000 Omega 3 / 219 Civa (Kesinlikle Tüketmeyin)

16- Kılıç Balığı : 1000 Omega 3 / 147 Civa (Kesinlikle Tüketmeyin)

17- Kral Uskumru : 450 Omega 3 / 110 Civa (Kesinlikle Tüketmeyin)

Kaynak : 

1- Oranlar ABD Gıda ve İlaç Dairesi ve ABD Çevre Koruma Örgütü den alıntıdır.

2- https://baliktarifi.com

3- http://www.fda.gov/food/foodborneillnesscontaminants/metals/ucm393070.htm

4- http://www.fda.gov/Food/FoodborneIllnessContaminants/metals/ucm115644.htm

5- http://www.cnpp.usda.gov/DGAs2010-PolicyDocument.htm

6- http://www.choosemyplate.gov/weight-management-calories/weight-management/better-choices/amount-calories.html
 

Facebook Sayfamız